„Hlavně, aby to bylo rychlé, musí to být rychlé! Máme toho hodně, tak ať nám to šlape,“ kladla nám s péčí řádného hospodáře na srdce Petra Kolková, spolumajitelka společnosti BIOWA s.r.o. zabývající se ekologicky šetrným zpracováním odpadu. V minulosti jsme pro ni vytvářeli několik webových stránek i e-shopů, a proto NETTEX nedávno požádala o pomoc s vytvořením aplikace umožňující přehlednou, rychlou a hlavně bezchybnou správu firmy, jejíž klienti se za víc jak 20 let úspěšného podnikání počítají v čtyřciferných řádech.
Vývoj aplikace následně probíhal podle našeho odborného postupu optimalizovaného tak, že neplýtvá drahocenným časem zadavatele a současně trpělivě naslouchá jeho specifickým přáním. Proto jsme se nejprve s paní Kolkovou sešli u ní na centrále ve Zdibech kousek u Prahy a probrali všechny potřebné detaily z očí do očí. Snažíme se tak co nejvíce předcházet možnému komunikačnímu šumu v tom, jak má aplikace vypadat a fungovat.
Po důkladné domluvě s klientkou a zhotovení zálohové faktury jsme se pustili do přípravy designu. Nutno dodat, že naši klienti nikdy nekupují zajíce v pytli a do detailu je předem seznámíme s tím, jak se bude finální produkt vyjímat na jejich dennodenní pouti výzvami podnikání.

Poté přirozeně následovala konzultace designu a jeho schválení, kdy po několika úpravách bylo vše, co se vizuální stránky týče, připraveno. Právě v tuto chvíli se začala aplikace pro správu firmy propojená s objednávkovým portálem pro zákazníky programovat – nejprve veškeré funkce, a pak web na adrese vyvozbiowa.cz nyní umožňující vývoz odpadních vod na jedno kliknutí. Vývoj nám zabral 6 týdnů. Po dokončení a řádném otestování byla aplikace s klientským portálem „v mašličkách“ předána našemu klientovi BIOWA s.r.o.
Nabízí se tedy otázka, jak vlastně náš software v praxi funguje? Celá aplikace se zákaznickým portálem se dělí na 3 oddělené, avšak vzájemně spolupracující součásti:
První část představuje webovou stránku, kde se nacházejí informace pro zákazníky s možností vytvořit si účet, nebo se přihlásit, pokud ho již mají.
Druhá část následuje, jakmile se přihlásíte jako zákazník. Uvidíte svůj profil, historii objednávek, možnost vytvořit novou objednávku, nadcházející vývozy v případě firmy BIOWA a další informace potřebné pro pohodlný nákup zboží či objednávku služeb.
V pořadí třetí část se zobrazí, pokud se přihlásí administrátor – čili vaše osoba. Zde jako na dlani uvidíte celý systém od registrovaných zákazníků, přes adresář, až po objednávky, nastavení ceníků, oblastí a další nezbytné funkcionality. Gró aplikace tkví v přehledném zpracování objednávek a možnosti s nimi snadno pracovat v nezbytných administrativních úkonech jako změna objednávky, plánování opakování objednávek, přiřazování řidiče, vytváření exportu i mnoho dalších funkcí, které nepřetržitě rozšiřujeme a vylepšujeme.
Může vás přirozeně napadnout, zda pokračují další práce na aplikaci s portálem i potom, co jej klient obdrží? Jednoznačně ANO! V přírodě i v podnikání platí, že kdo se nevyvíjí, hyne. Na portálu s aplikací se proto od spuštění, jež proběhlo v lednu 2024, udělalo hned několik rozšíření. Jedním z nich bylo například přidání dalšího typu objednávek, které vytváří jen administrátor. V dohledné době plánujeme přidávat mimo jiné platby online přes platební bránu, nebo pokročilé analytické funkce pro optimalizaci pracovního procesu, který tím pádem operátorům usnadní plánování tras řidičům v logistice.
Jak konkrétně naše nová aplikace s portálem v praxi BIOWA s.r.o. pomohla? Veškerá data jsme z původních, mnohdy chaotických chuchvalců řádků a sloupců v Excelu přesunuli na jedno místo do nového přehledného portálu, kde jsou vždy snadno dostupná i dohledatelná. Nezřídka přetíženým operátorům telefonní infolinky jsme „vytrhli trn z paty“ tak, že zákazníci mohou nyní tvořit objednávky 24 hodin denně, zkrátka kdy se jim zlíbí. A v neposlední řadě jsme promazali písty a nalili turbo palivo do motoru každodenní rutiny v rámci pracovní procesu. A to pomocí funkcí na míru úšitých specifickým potřebám našeho klienta BIOWA s.r.o.